آنتی اسکالانت

شنبه 16 شهريور 1398
13:46
مهدی

آنتی اسکالانت

یکی از عمده ترین مشکلات موجود در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس، تشکیل رسوب روی سطح ممبران ها می باشد. در صورت عدم کنترل این موضوع، ناظر پایین آمدن عملکرد سیستم و عمر ممبران ها خواهیم بود که هزینه های مستقیم و غیر مستقیم زیادی برای مصرف کننده دارد.

آنتی اسکالانت

یکی از مهمترین اقداماتی که برای پیشگیری از رسوب گذاری آب بر روی ممبران ها انجام می پذیرد، به کار گیری “آنتی اسکالانت” است. انتخاب و افزودن درست آنتی اسکالانت، از مهمترین عملی است که در طراحی و راهبری یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس (RO) باید مد نظر قرار گرفت.

آنتی اسکالانت ماده شیمیایی رسوب گیر در صنعت تصفیه آب و تصفیه فاضلاب می باشد که رایج ترین استفاده از آنتی اسکالانت در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس می باشد .

آنتی اسکالانت در جلوگیری از ته نشینی مواد آلاینده روی سطح ممبران نقش بسزایی دارد. با نظر به اینکه رسوب های درون آب و املاح فلزات سنگین میتواند موجب کاهش عمر ممبران شود لذا حتما توصیه می شود از آنتی اسکالانت های با کیفیت برای عدم رسوب گذاری روی سطح ممبران ها مورد استفاده قرار گیرد .

کارکرد آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت به آلاینده های موجود در آب متصل می شود. آنتی اسکالانت از اتصال و چسبندگی رسوب ها به سطح ممبران پیشگیری می نماید.

آنتی اسکالانت آلاینده ها را از درون ممبران گذر داده ، آنتی اسکالانت این مواد را به همراه پساپ از سیستم خارج می نماید. مواد ضد رسوب یا آنتی اسکالانت ها بر پایه اسید فسفونیک ( فسفونیت ها ) می باشد.

عدم استفاده از آنتی اسکالانت آسیب چشمگیری به ممبران های دستگاه تصفیه آب ROزده و باعث پایین آمدن دبی خروجی و همچنین افزایش TDS آب می شود .

بنابراین به کار گیری از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس برای بالا بردن طول ممبران و همچنین افزایش راندمان جریان خروجی الزامی می باشد .

احیاء آنتی اسکالانت

محل افزودن آنتی اسکالانت در سیستم های آب شیرین کن به روش اسمز معکوسRO پس از فیلتر شنی و کربنی و قبل از فیلتر میکرونی میباشد ، تا با کاربرد آنتی اسکالانت رسوب گذاری کمتری بر روی فیلتر های میکرونی انجام گیرد و عمر فیلتر های میکرونی را در ابتدا و سپس آنتی اسکالانت از رسوب گذاری بر روی غشاء میکرونی ممبران ها پیشگیری نماید.

نسبت افزودن انواع مواد ضد رسوب آب بستگی به پارامترهایی مانند آنالیز آب، نسبت دبی، دما، pH، نسبت ریکاوری سیستم، منبع آب، نوع ممبرین و نحوه چیدمان ممبرین ‌ها دارد. به صورت معمول درصد احیاء آنتی اسکالانت ها در محدوده ۱ الیppm 6 می‌ باشد.

معایب کاربرد از آنتی اسکالانت نا مرغوب موجب پایین آمدن ظرفیت تولید ، بالا رفتن TDS خروجی تولید، بالا رفتن فشار بر پمپ های طبقاتی و پایین آمدن طول عمر پمپ ، تعداد شستشوی ممیران ناشی از گرفتگی و در نهایت پایین آمدن طول عمر در ممبران ها و تعویض زود هنگام آن می شود.


[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آنتی اسکالانت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]